Dream Big

“Dream Big”
jaren geleden zei God dat tegen mij. Droom nog veel groter dan je ooit kan bedenken. Toen had ik nooit gedacht dat ik zou doen waar ik nu ben.
Guys ik ben in Australië bij Hillsong International Leadership College!

Even terug kijken kwam ik daar natuurlijk niet zomaar. Het begon natuurlijk op schiphol met afscheid nemen van alle mensen waarvan ik zoveel hou en zoveel waarde hecht in mijn leven. Ik zal jullie missen en waardeer elk moment die we hebben gehad.

De eerste vlucht ging uitstekend. Door de douane, naar de gate en na even wachten het vliegtuig in. Een bakbeest dat wel de airbus 380. Het grootste passagier vliegtuig die op moment vliegt als ik het goed heb. Achterin op stoel 81k was het leeg. De rij had ik voor mijzelf. Prima dus. Een vlucht van 6 uur lang volgde. Een scherm vol met films voor mijn neus stond aan dus ik vermaakte mij wel.
De zonsondergang tegemoet vliegend kwam het cabine personeel langs met eten en drinken. Ookal was het dan economy het was zeker niet slecht. Gevuld kwam ik dan ook de nacht van Dubai in. Een woestijn gevuld met lichtjes. En het vliegveld? In 1 woord groot! 9 uur zou ik hier verblijven tot mijn volgende vlucht naar Sydney. Gelukkig kreeg ik daar een maaltijd bon omdat ik langer dan 4 uur overstapte.
Zwevend over de 3 lange terminals van Dubai vond ik WiFi hotspots en kwam het eerste bericht van leven weer jullie kant op. Ondanks dat er niet veel te beleven was en je niet naar buiten kon kijken omdat het simpel donker was, viel er wel het 1 en ander te zien. De dure auto’s die in de winkels stonden bijvoorbeeld of de enorme watervallen binnenin de terminal.
Uitgeput van alles vond ik een lig stoel en viel ik in slaap door daarna gewekt te worden door waarschijnlijk het ochtend gebed dat keihard door de speakers schalde.
Niet veel later kon ik eindelijk wat naar buiten kijken en het vliegtuig boarden.
Dit keer van qantas en een stuk drukker dan de eerste vlucht. Vanwege een data probleem konden we helaas niet optijd vertrekken maar na de vertraging kon je alle hoogstandjes van Dubai bewonderen. Best indrukwekkend zeg maar. De vlucht van iets minder dan 13 uur stond nu op het programma. Na weer wat films en de lunch gingen alle ramen dicht en kun je toch nog wat slaap pakken. Weer kwam aan eten en drinken geen tekort en viel ik gevuld in slaap. Ja ik heb wat geslapen op de vlucht zover ik kon en anderen het toeliet. De zonsopgang kon ik volgen via de staart camera van het vliegtuig en niet veel later lag daar Sydney. De stad waar ik het komend jaar zal verblijven.
Geland en door de douane pakte ik mijn koffer en op naar de securitycheck.
Ik had wat hout in mijn koffer zitten dus ging netjes naar de declare afdeling en na de vraag, wat heb je aan te geven? Waar kom je vandaan? Mocht ik doorlopen zonder dat ze ook maar 1 keer in mijn koffer gekeken hebben.
International terminal Sydney arrivals; daar stond ik dan. Nu gaat het gebeuren. De volgende stap in mijn reis op deze aarde. Hij strande echter 50m verder bij de lokale McDonald’s. Geen hillsong shuttle te zien namelijk. Maar WiFi, dat wel! Na een facetime met de familie en een hoop vrienden en Facebook Update zag ik gelukkig nog iemand voor hillsong te wachten. Niet veel later kwam daar ook de shuttlebus en waren we onderweg. Om jullie even jaloers te maken: rond de 30graden en zon, heel veel zon ☀️
Hillsong Hills campus ligt niet in het centrum van Sydney maar meer in het noordwesten. Eenmaal daar werd ik verwelkomd door studenten daar in de plaats waar ik de komende tijd veel zal zijn. Hillsong Sydney
Ik ben geen held in namen maar dit gaat toch effe te ver, zoveel nieuwe gezichten, namen en andere plaatsen om te onthouden. Zal nog wel even duren voordat die allemaal weet en herinner. Een contract en sleutel verder was ik in bezit van mijn huis en kamer.
En wat voor een huis. Groot en dichtbij de school. Gevuld met gelukkig wat meubels en keuken. Ook stopt de bus recht voor mijn huis dus als ik verder moet dan school, geen probleem. Het huis verkennend waren er al 2 studenten van andere jaren. Alleen niet in persoon. In me uppie in een nieuw huis wachtend op wat er zal gebeuren.
Mijn bed werd afgeleverd met de mededeling dat er morgen (vrijdag) een nieuwe student zou komen.
Om half 1 werd er echter op de deur geklopt en stond daar Nick. Nieuwe student net aangekomen uitende US en nu mijn roommate.
Vrijdag was lekker bijslapen en relaxen in de welcome lounge. In de avond zagen we 1 van de ander huisgenoten. Een Braziliaan en erg relaxte gast.
Naast hillsong zit een winkelcentrum met supermarkt voor alle basis benodigdheden. Maar let op alles is duur hier. Het komt wel goed maar zal wel aanpassen worden.
Op naar zaterdag, Beach day!
Met de bus naar townhall Sydney, langs het operahouse en naar 1 van de stranden die Sydney rijk is. Bondi beach Met 33 graden, zon, verfrissende zee was het een ultiem zomergevoel. De foto’s van afgelopen tijd zullen zeker snel volgen net als een filmpje van de afgelopen dagen.
Voor wat afwisseling een wandeling langs de kust gemaakt met prachtig uitzicht en landschap. Constant in de gaten gehouden door lifeguards wat ja Australië blijft natuurlijk een extreem land in weer, exotische klimaat en wilde dieren en vissen.
En dan nu zondag. De motor waar ik mijzelf in bevind: Hillsong Church.
5 samenkomsten op een zondag waarvan de avonddienst stipt op 1 staat. Net terug van summercamp stond Young and Free op het podium en stond het vol met jongeren Kids en tieners die uit hun dak gingen voor God.
Samen met het woord van Brain dat dit een UNUSUAL year gaat worden, ben ik zeker dat dit jaar een prima plaats is om te zijn.
Side note: WiFi en telefoon zijn nog niet helemaal voor elkaar dus Update zijn schaars op het moment. En mijn vriendin en familie krijgen natuurlijk voorrang.
Coming up: Powerhouse Summerfest later deze week. 3 dagen zomerkamp op cactoo island in Sydney Harbour. Gonna be wild!
Ik mis jullie allemaal en tot binnenkort!

5 comments for “Dream Big

1. Ellen
    19/01/2015 at 08:32

Erg leuk om wat meer te lezen Matthijs! Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Geniet van het summerfest.
    Love you. Mams

2. Mattie
    19/01/2015 at 13:18

Heel leuk om op deze manier van jouw avontuur te kunnen meegenieten!!

3. Regina
    19/01/2015 at 14:10

Geniet van je nieuwe leven daar!

4. opa en oma
    19/01/2015 at 21:29

leuk zoveel als je al te vertellen hebt we we leven met je mee liefs opa oma hardewijk

5. 27/01/2015 at 19:14

He Matthijs!

Wat een onderneming! Volgens mij word je daar in 6 maanden 3 jaar wijzer!
    Leuk. Veel plezier en sterkte in de eenzame momenten!